Възможности за участие на български предприятия в курс за електронна търговия, организирани от Министерството на търговията на Китайската народна република
От Министерството на икономиката и индустрията постъпи информация в Агенцията, относно провеждане на онлайн семинари по електронна търговия (e-commerce). Целта им е да се насърчи ефективното развитие на сътрудничеството в областта на електронната търговия между Китай и страните от Централна и Източна Европа (ЦЕИ).
Инициативата е стартирала в края на 2020 г. успешно са проведени 76 сесии на онлайн курсове, известни като „Silk-Road E-commerce“, включително специални сесии за страните от Латинска Америка, Шанхайската организация за сътрудничество, страните от Централна Азия, BRICS и африканските страни, за да се възползват от над 9500 посетители от около 80 страни в Азия, Африка и Южна Америка. Курсовете се организират от Департамента за електронна търговия и информатизация на Министерството на търговия и от Китайския международен център за електронна търговия.
Тази година курсът ще е със специална насоченост за страните от ЦЕИ. Целият курс ще се проведе онлайн (чрез Zoom платформа) в периода 27 юни – 5 юли 2023 г. Лекциите ще се предлагат на китайски и на английски език. Курсът е безплатен.
За регистрация е необходимо да бъде попълнен приложеният формуляр и да се изпрати на имейл адрес: tongxin@ec.com.cn.
Крайният срок за регистрация е 13 юни 2023 г.
Няма ограничение за броя на участниците. Курсовете са отворени за всички предприятия, желаещи да търгуват с Китай чрез канал за електронна търговия.
Целият курс ще се състои от 7 лекции, които ще са изнесени от известни китайски експерти по електронна търговия и ще включва следните теми:
- Типични случаи на трансгранична търговия и насърчаване на китайските инвестиции в чужбина;
- Преглед на цялостния бизнес процес на трансгранична електронна търговия към Китай;
- Опаковане, трансгранична логистика и складиране на стоки, изнасяни чрез трансгранична електронна търговия за Китай;
- Трансгранични продукти за електронна търговия и управление на веригата за доставки;
- Маркетингови стратегии за износ на задгранични продукти за Китай;
- Маркетингови стратегии и практики за електронна търговия за износ на специални продукти от страните партньори за Китай;
- Трансгранична електронна търговия – митници, инспекции, карантина.
Приложение: Формуляр за регистрация